"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Tuesday, September 24, 2013

Admit Ward


Assalamualaikum wbt..
Segala puji bagi Allah dan Rasul. Para Nabi dan sahabatnya..
Slm sejahtera sahabat bloggerku..
Moga hari yg dilalui adalah hari yg tenang dan senang.. Kesihatan berpanjangan.. Amin Insyaallah..

Mgu lps adalah mgu plg sibuk bg aku.. Dugaan Allah menjaga ank dgn penuh sabar dikala semuanya bergilir2 tidak sihat..
Si kakak asthma pd mulanya kes mkn manggis byk sgt hehe.. Berulang ke klinik tuk neb..

Tak lama si kecik demam,non stop vomit pd hr selasa pukul 2am..smpai ke subuh dia xtidur. Duk menangis xhenti2... Ssh btl hati momy n dadynye. Puas diurut perut dan betis bebeh. Tak lama muntah habes klu minum susu,makan nestum atau mnum air masak. Sampi lembik si bebeh..
Tengahri trus aku bwk ke KTS utk checkup. Even die mntah xberhnti,tp die tetap mkn mcm biasa.so bebeh still aktif.
Nasib x admit ward. Mkn ubt,antibiotik semua yg paed kasi.
Sampai ke hari khamis still lg mntah,demam on off. Selera mkn pn dh xde lgsg,air msk lgsg die xnk,apatah lg susu ibunya. Terbaring je xbergerak,aku dh mula risau. 

Petangnya bersiap ke KTS n doc brtgs arahkn msuk wad. Si kakak pnteng sekolah. Tak sempat drip,mkn ubt shj,alhamdulilah mntah stop,demam kembali kebah. Alhamdulillah syukur Ya Allah.. 
Kurus kering si kecik xmkn 3hri.
Xpela dik,janji kau sht selalu. Momy akan jg dgn sebaiknya.












Ya Allah,kau permudahkan perjalanan hidup anak anakku. Berikanlah mereka kesihatan yg berpnjgn. Jauhkan dr segala penyakit dan musibah2 Ya Allah. 
Amin Ya Rabbal Alamin...

6 comments:

meq gee said...

Mommy mmg kuat dan moga mommy terus kuat utk menghadapi dugaan yang mendatang.selalu baca tulisan mommy ni heee insya allah anak2 pun akan ikut kuat mcm mommynya:) hmm nk almt ke..just pm ke nzyema@gmail.com le nnti ya...nnti kita roger keni roger di siti heeee

mommy otai said...

Slm..
Siapa meq gee disana ya?

Rashid said...

assalam ..

Moga segalanya akan kembali baik-baik. KetentuanNya pasti ada hikmah yang besar dan yang terbaik untuk hambaNya.

Moga farah kuat k ..

lilylala said...

salam kaknor..lama nya tak dgr kaba kaknor dan anak3..sian kat bebeh..take care! keep updating hee

mommy otai said...

Wslm cr,
Trima kasih ats nsht.
Saya redo dan smioga semuanya ada hikmh dr Nya.amin

mommy otai said...

Wslm lily lala!
Tq for coming ya!!sudi lg dtg rmh kite.
Insyaallah klu ms ade dan rjn,k nor updte ye.

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL