"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Friday, December 18, 2009

CUTI2 TGK ORG KENA "POTONG"

Hari rabu lepas aku ikut my mom n famili ke Selesa Hillhomes..tkde lain sbb nk g jenguk ank buah yg baru lps Potong...memula igt nk pegi lepas my bro reg UMT for part 2..tp sbb die pon beriya nk jgk g tgk ank buah die yg jantan sorang ni..so terawal la pegi..so plan nk buat majlis tahlil tuk arwah nenek kat rmh kakak + nk buat solat hajat tuk me(preggy dh msuk 8bln)..semua majlis2 tu cancel..tk smpt my mom nk prepare daging2 bawak ke sana..maklum la kat sana tmptnye ssh nk dptkan barang2 basah..+ my mom tk suke kalo msk ape2 tk ckup barang..kuali,periuk mahu besar..duk rmh my sis mcm main msk2 pon ade..sume sudip,kuali n periuk belangan kecik nonett jer...hehehee..nsb die tk baca blog haku..:P

Ekceli ank buah aku ni namanyer Wan Mohd Putra Haiqal..dah nk msuk darjah 5 bukak sekolah ni...so,warga Selesa yg lebih2 kurang seusia dgn die wt la majlis potong tuk ank2 diorg yg seramai 6org..ank buah aku yg paling muda la kirenye...kecik pon yer jgk..org lain besar2 mcm dh sekolah menengah..memula igtkan ok la majlis potong tu..so abah dgn my mom tk ksh la g lwt2..tp rupa2nya majlis tu jadi amat gamat kata my sis..kecoh satu blok kat selesa tu dgr si Haiqal menjerti cam org kene histeria..meraung2 nk lari time nk potong..lawak sguh la haiqal ni..
spttnye Haiqal pye turn 1st..tp dr 1st asyik tangguh2..sampai org lain sume dah setel..tgu2 turn die..yg last sekali..tu pon naik turun katil..siap kua bilik..bape org kejar n tangkap die nk lari...hahahaa..

Abang ipar aku pon siap rakam sume dari awl smpai akhir psl Haiqal kat bilik potong..kesian pon ade..menggigil2 n pucat lesi muka die..ssh jgk kalo dah jenis penakut ni..nasib tk pengsan..kalo pengsan mau tk jadi potong hari tu..lastly potong jgk..dgn keadaan die yg 3,4org pegang..takut pulak aku tgk video tu..

Itula kata org..kalau budak ni lasak or hero..tk smstinye berani..bese2nye hati kecik yg amat..heheee..aman dunia budak ni kene potong..kalo tak,satu rmh bising dgr die duk usik adik die aje laa...



haaaaaa..ini la bdk Haiqal tu..aman sguh dunia..heheee

aku siap usik2 lagi si Haiqall..sape2 nk balas dendam jom la kite pakat tumbuk die..
bengkek jer muka dia tahan marah kat aku..siap sound...siap la angah nnt kita dh sihat...!!



dah..pstu layan gmbo mek Cha yg berendam pagi dan petang..gigil2 pon tknk naik lagi..dah la tknk pakai swimming suit..asik dgn sua kontot die je laa..

dgn K.nina..her cousin.. adik si Haiqal tu...

pastu tknk berjalan balik rmh..nk berdukung peluk2 dgn Abah Ki..(my dad)
duk berkurung dlm bilik bdk ber2 ni..main msk2..main mekap2..


hari nk balik dah ni..my mom n my aunt...dari kajang turun join tdo sekali kat Selesa...




Tamat la cerita yg dah backdated..nnt smbg lagi yer...Salam maal hijrah 1431 buat semuaa...

1 comments:

zaitu said...

bestnya cha main air

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL