"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Sunday, January 11, 2009

Jom Tengok Rumah Para Pemimpin TERENGGANU

Kata Orang tua-tua satu gambar merungkai seribu persoalan. Well, Saya harap gambar-gambar berikutnya ini dapat merungkai kan apa yang tidak mampu dijawab. Apakah Masyarakat Kuala Terengganu masih lagi mahu memberi peluang kepada mereka pada 17 Januari ini?? Mereka ini adalah orang yang "membedal" peruntukan RM20 billion Royalti Minyak yang sepatutnya dirasai oleh masyarakat Terengganu.

NO HOLDS BARRED

Raja Petra Kamarudin

Semalam, kami memaparkan serba sedikit bagaimana kehidupan masyarakat biasa di Kuala Terengganu, bagaimana kehidupan pengundi disini, bagaimana perjalanan kehidupan, tempat tinggal, keutuhan dan kecekalan diri. Hari ini, kami akan memaparkan bagaimana pula Kehidupan "Sebaliknya" yang akan anda lihat bergitu banyak perbezaan…..Umum mengetahui Dasar Ekonomi baru dan wang royalti RM1billion setahun banyak merubah keadaan persekitaran Negeri Terengganu

1. Datuk Seri Tok Guru Haji Abdul Hadi Awang's seorang yang dihormati. Hadi, Presiden PAS dan Menteri Besar Terengganu pada 1999 to 2004, beliau tetap tinggal di rumah lama keluarganya walaupun belaiau layak untuk menduduki rumah rasmi Menteri Besar. Dia juga menolak RM4000 sebulan bagi elaun perumahan. Ini juga sama dengn Tok Guru Nik Aziz, seorang Menteri Besar hampir 20tahun.

2. Berada di tengah ialah Tun Salleh Abbas, bekas Ketua Hakim Negara dan salah seorang arkitek dalam Organisasi Kerajaan PAS semasa menawan Terengganu dari 1999-2004.

3. Menghadiahkan Barisan Rakyat T-shirt to Tok Guru Ayah Chik, the manja name for Datuk Seri Haji Abdul Hadi Awang.

4. The famous Rhusila mosque.

5. Rumah Tan Sri Wan Mokhtar Ahmad. Wan Mokhtar berusaha keras meneruskan legasinya dalam pemerintahan Terengganu dan bekas menteri besar paling lama memerintah seperti juga Tun Mahathir sebagai Perdana Menteri.

6. Wan Mokhtar mungkin wajib menerangkan apa yang terjadi kepada RM12 billion royalti dari Tahun 1974 hingga 1999 — sebelum ianya ditukar kepada Wang Ehsan dari tahun 2000 hingga sekarang (menyebabkan tambahan Rm8bilion atau lebih 'missing money')..Ini bermakna jumlah besar rm20bilion mengalir kepada Terengganu dan tidak akan dilihat lagi..

7. Rumah WAn Farid Wan Salleh, seorang yang berhasrat untuk menjadi Ahli Parlimen baru bagi K. terengganu.

8. Dan ini pula rumah Abang kepada Wan Farid, Wan Hashim, seorang lelaki "di belakang" nilai RM300juta setahun bagi perbelajaan "TERENGGANU MONSOON CUP"…Setakat ini, Rm 1bilion atau lebih sudah dibelanjakan.. Tepuk dada tanya selera, berapa banyak pula keuntungan yang diraih dari modal sebanyak itu???

9. Rumah rasmi Menteri Besar Terengganu, tidak seperti Menteri BEsar UMNO, Hadi Awang menolak untuk tinggal di rumah ini dan menolak RM4000 sebulan untuk elaun perumahan.

10. Terpegun dengan kereta mewah itu?? Usah berangan!!! Kebanyakan dari kita tidak mampu untuk memilikinya jika berkerja keras dan menyimpan duit selama 30tahun pun.

11. Sekarang lihat bagaimana Kroni Terengganu lain yang berjalan di "the corridors of power"…..satu nasihat saya usah berangan…kita tidak mampu memilikinya







12. Ini adalah bagaimana kehidupan masyarakat kebanyakan di Terengganu.




SELAMAT MEMBUANG UNDI BAGI MASYARAKAT K. TERENGGANU...

=
ihsan dari Web Raja Petra dan apasaje.net

3 comments:

Eida said...

Ini adalah peluang keemasan utk rakyat KT berubah... kalau masih ngan pilihan yang sama.... mereka bukan saja buta mata.. tapi sudah buta hati..(tertutup sudah pintu.. pintu hatiku... layan matahari)

kakchik said...

Terima kasih ya Farah. Pendedahan yang bagus sekali. Terbeliak biji mata melihat rumah2 banglo diorang, Masha-Allah banyaknya duit diorang. Kalau tak jutaan tak kan dapat buat rumah macam tu.

Rashid said...

Terkelu..

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL