"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Wednesday, April 15, 2009

ALIF..BA..TA...

Aku dah geram jgk kat Cha ni..sbb sekarang die langsung mls nk bukak buku n tulis ABC..bese2 sehari dpt la die habeskan tulis buku ABC tu..ikut garisan dot dot ABC..tp dlm sebulan ni langsung tak nak sentuh buku2 die..bosan ke malas ke ape aku tak tau..tp duk ngadap Dvd2 Barbie,Tweety dan Ceria tk habes...

Dapat Mommy die bebel sket..aku pujuk die suh ngaji lak..so,mlm tadi first time die baca Alif,Ba,Ta..suke pulak die aku ajar ngaji..ade la dlm 10kali jgk die smpat ikut aku ajar...dah dpt igt smpai Jim...bagusla buat permulaan...Alhamdulillah..

Mommy dan Daddy excited gile,duk beli buku Iqra' masa die umur 2thn lebih tu..sekali Muqaddam tkde lagi..hehehe...baca je la yg Iqra' ni..ade jgk Alif,Ba dan Ta...




Dah siap 10round ajar dia ngaji..die dh wt2 penat..sebok nk baring..aiseyy..
Cha dah ngantuk la Momy..esk la pulakk...

13 comments:

eriey said...

heh heh pandai nyer cha ngaji..cantekk tudung dio..cute laa!!!

mommy otai said...

>eriy..hahaa...keno pksa tu weh..kalo dok mls tuhhh

aliadijamina said...

waaahhhh...bagus..bagus..ngaji pandai2 tau cha..cantik cha pakai tudung..nampak pipi...hehehhehe
anak omak....

hana said...

haaaaa...camni la mak mentua suka! wakakakakakaaa.... bdk2 mmg gtu la farah! cpt boring..dpt seminit dua pon dh kira ok la tuh! tp dak pompuan senang skit nk didik banding anak laki cam akak nih! cabaran btol!

Anonymous said...

wah...comeynyo pkai tudung..

mommy otai said...

>alia..pipi cha bamm bamm ekk..muahahhaa...

mommy otai said...

>k.hana..itu la cpt btul die boring..tghri ni smpt 3kali jgk die ngaji..pstu dh penat..geram je..hehe...
die rajin tp kejap je la..pstu tknak dah laa..adehh..

mommy otai said...

>jaws..tudung beli time dio umur 2thn tu weh..haha nsb muat lagi tang pipi...
dulu mula2 beli dio nk pakai tiap hari la g jale..tensen aku weh..pakai singlet pon sarung jgk tudung..malu aku..hehe lwk laa

ryani said...

bagusla tu..momy pun kena la sokmo ngaji...sambil ngaji tu ajak dia join skali, mesti lama2 dia suka ngaji...

mommy otai said...

>k.yan...b4 ni dio tksey pon..male td belebe baru dio nok..alhmdulillahh...

cikla said...

cha..pakai tudung cam mommmy dia...tang pipi tuh...rajing ngajin..bagus2..lqmn malas nok ngaji...sokmo ckp: byk doh blajo

mommy otai said...

>ela..die pndai doh kut tu..hahaha..lwk la bdk2 ni kan ela..nk suke je rase..kadng nk kutil2 je mek ni..byk mlut gok kabo letih skmo..

mommy otai said...
This comment has been removed by the author.
 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL