"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Sunday, February 15, 2009

GULAI UDANG

Dalam malas2 pon wajib jgk masak..maka,terhasillah gulai udang sempoi ni..
udang ni mommy bawak dari kampung semalam..abah yg kasi b4 nk bertolak..
abah dapat dgn harga yg sgt2 murah...tapi tak tau la kot2 korang dpt lagi murah dari harga abah farah...biasanya abah beli dgn harga kawan2 die 1kg RM10 je..ketam pon sama...
itu yg best kalo dapat balik kg..dpt makan fresh2..
kalau udang galah abah leh dpt RM35 1kg..
hari tu anak2 buah abah dari Rawang bawak balik ketam dan udang satu kotak..
nk wt stok katanya..fuhhh suke sgt diorg..
diorg janji bulan 6 nnt nak datang lagi candad sotong lak..
siaplah abah bz sket nk kene cari bot tuk diorg..
biasa abah mtk sewa dari kwn2 die yg biasa ke laut tu..
resepi gulai udang ni sempoi sgt2..so,tk payah la resepinye okehh..
layaaannnn...

4 comments:

Rashid said...

Mana udangnya?.. kata nak bagi kat abang. adehh mommy main 'buyug'.. semuanya dah dimasak.. yumm yumm..

Isyrak said...

akk. terliur :((
bila nak bagi izza rasa nih?

halen said...

wahhh.. nk pi candat sotong ker bestnya. kg farah kt mana erkk?
my hubby suke sgt manding klu blk trg mesti nak pi mancing ngan my bro tp tu la xde geng kt sana. nk pi pancing kt laut konon tp x tau lorrr..

anawahid said...

x bole jadik nih semua dh tayang udang masak lemak nih... balik nih MEMANG nak kene buatt...sebelum tuh nk rasa sker.. farahhhh.....hehehe

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL