"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Sunday, February 8, 2009

PUDING LAICI SEMERAH HATI

puding ni mommy buat sbb mak sepupu nk dtg esok singgah rmh mommy..diorg otw ke kl...
dari tak tau nak hidang ape..ini lah jadinye..puding laici semerah hati..(sesuke hati aje tambah2)

Bahan

10 gm agar2 serbuk atau 1 paket agar2 biasa [28 gram]
6 gelas air
11/2 cawan gula
1 tin susu cair
1 tin laici dlam tin... [mesin sikit]]
1 tin laici [untuk hiasan]

Cara:

1. Masakkan agar2 serbuk atau agar biasa bersama air sehingga mendidih.
2. Masukkan gula. Biarkan mendidih lagi. [jika gunakan agar biasa kena tapis]
3. Tutup api. Masukkan air laici dan susu cair.
4. Tuangkan dalam acuan [terpulanglah nak acuan besar atau mangkuk kecil].
Bila dah sejuk masukkan dalam petisejuk.
5. Hidangkan bersama buah laici yang diasingkan tadi.
6. Hiasan color2..(optional)
c&p dari blog k.hanieliza...tq akakkk...



sbb dah boring tgk plain je color die..mommy deco sket letak color merah celoreng2...
buruk plak nmpk rupe die.kihkihhh..tkpe laa..bedal aje..

3 comments:

eRiNsZ said...

kiter cilok resepi nie yek mommy..

cikla said...

farahhh lepas ada color..cam sedap la pulok

mommy otai said...

>erinsz...sila silaa..sng je kan..hehe

>ela..color main2 tuu..hahaha..lwk ahhh

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL