"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Thursday, February 19, 2009

IZRAIL DATANG MENJEMPUT

Ketika balik kg tuk berubat mgu lepas..ada dlm entry aku yg lepas2..
Kami dikejutkan dgn berita nenek sedara aku yg sakit tenat..
ibu saudara my mom..kakak kepada nenek aku...
dah seminggu tk mkn dan minum..tp kami baru tau berita ni..
so,pagi esknye kami ke Wakaf Mempelam..
tapi otw ke sana..baru je sampai di Wakaf Tengah..
anaknya call my mom bagitahu..arwah dah meninggall..
kesian my mom tk smpt nk berjumpa...


ermm...suasana sayu dirumah usang nenek...
org sgt2 ramai..namun tiada yg sudi dermakan bacaan yasin tuk arwah..
kenapa disaat2 begini berbual lagi penting...

kali ke2 aku melihat wajah org yg sudah meninggal...
aku sentuh dan kucup dahinya...
teringat arwah nenek (sebelah abah) yg meninggal ketika aku masih di uitm dungun..
hampir2 dikuburkan tetapi aku minta abah tgu hingga aku sampai..
ketika tu aku dah berada dalam komuter menuju ke Rawang...
Bila teringat saat2 kematian...macam2 yang terbayang...
kekadang terbayang bagaimana nk menghadapi saat2 itu jika ibu atau bapa yg pergi dulu.?
kuatkah AKU?
semua atas ketentuan Ilahi..
siapa dulu yg dijemput...


14 comments:

ryani said...

org skng bkn kisah sgt kalo gi ziarah org meninggal ni..x phm btl..time tu la borak nak bergurau senda etc..kdg2 geram jgk nak sound tp selalunya yg tergolong dlm grup ni adelah yg lebey tua dr kita..kang sound kang dikatanye kita kuang ajor..kdg2 x jg lgsg sensitiviti tuan umah yg tgh bersedey..xpela nor, jgn kite tergolong dlm org2 camtu dah le...anyway takziah & alfatihah buat arwah..semoga ditempatkan dikalangan mereka yg beriman..amin...

p/s: kyan pun x dpt byg if my parents takde...isk...kalo bleh xnak hadapi benda2 tu...sob sob....

mommy otai said...

>ryani..itu la kan...
pelik gok..org yg tua2 berjubah litup yg cenggitu...
nape tk tnjuk teladan tuk anak2 muda kan..

memang tk dpt bayang nk hadapi kalo famili rapat pergi dulu...

KakChik said...

salam takziah ya farah.

tiap yang hidup pasti akan mati. kematian org tersayang adalah satu peringatan buat kita yang masih hidup agar makin berusaha untuk hidup yang abadi.

kakchik sedekahkan al-fatihah untuk arwah semoga ruhnya dicucuri rahmat oleh Allah SWT.

mommy otai said...

>k.chi<
terima kasih ye k.chikk...
iye peringatan tuk kite..
astaghfirullahh...

CatlinaFly said...

moga roh arwah dicucuri rahmatNya..Al Fatihah...

mommy otai said...

>cat<..
tq doc...

hana said...

tahziah farah! moga rohnyer dcucuri rahmat! meh la sama2 sedekahkan alfatihah...

mommy otai said...

>k.hana<
tq akakkk..insyaallahh..tq

Rafizah Nordin said...

takziah fara....samalah2 kite berdoa semoga roh arwah dicucuri rahmat dan ditempatkan di kalangan mereka2 yg disayangi olehNya, amin...

Noorma Ismail said...

takziah yer farah...

Mama Danish said...

takziah farah...kite yg idup ni mesti truskan idup..moga rohnye dicucuri rahmat..amin

Rashid said...

Takziah...
Moga rohnya bersama golongan yang dikasihiNya..

Sheikh said...

caya x ramai yg tak tau doa melawat org sakit ?

Yang org ingat doa makan jea kan ?
tu pun budak2 tadika...

alia said...

dah ramai sanak saudara alia yg meningal tapi tak berpeluang melihat saat2 waktu-waktu mereka menghembuskan nafas terakhir...tau2 dah tiada jer:(

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL