"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Saturday, November 22, 2008

AYAM MASAK LEMAK CILI PADI

lama jgk dok godek blog org hari ni..mommy dapat kawan baru kat blog.."kawan maya"...tp bila buka sedetik hati..mesti tak tahan tgk kek keladi die..ishh..akan ku tuntut satu hari nanti..tguuu..

mlm ni daddy keje..dah tiba giliran daddy shift malam plak..kene tido dgn cha je la mlm ni..ada lak tenet menemankan aku..so,bila daddy keje mlm..tugasan aku kena mskkan bekal tuk die laa...apa tunggu lagi..hari ni plan nk wt ayam masak lemak cili padi je la ye daddy...cuma yg tak best masak lemak kali ni takde serai..msti dah kureng sikit rasa nyaa...tp mommy tambah daun limau purut..peberet aku kalo masak pape..msti nk letak jgk daun limau purut tu..ntah la ngape..suke bau die kot..tp takde la sume lauk kena tarukkan..agk2 laa jgk..


ni gmbo ayam b4 letak santan,siap asap berkepul..orang kata,time kita masak tu..tgk asap naik camane..kalo asap tu naik straight ke atas kepul2 tu..means,sdp la masakan kita..tp kalo korang tgk asap tu ke hulu ke hilir serba tak kena..haaa...tu ada la yg tak kena..msti ada kurang pape laa..kurang masam ke..kurang gula ke..kurang masin ke..cenggitu laa..tp asap aku ni..ntah la ekk kepul die ke mana..ke atas kot..ahaks..kunun2 la tu...


ni la santan yg bese aku pakai..santan kelapa cap AYAM BRAND..senang,cpt dan sedap..tk pernah mengecewakan hati aku tiap kali memasak menggunakan santan...

tadaaa...dah siap pon...jarang2 kena lauk msk lemak ni..memang terangkat la jgk..tp kalo dah tiap hari lenjan masak lemak..mau tepu lemak weiii...




zoom in skit...
ermm siap2 jap la..nk g paso malam daaa....

6 comments:

eriey said...

SDAPPPPPP...NOK RETEK???

mommy otai said...

bulehh bulehh...

Mama Danish said...

cdapnyo menu dio..posla cni sket

μάγά said...

wah... sedapnya... nie memang2 menarik rasa nak makan jer nie... waduh..

mommy otai said...

boley sume..kalo nk mkn dtg la rmh kite tau...

Anonymous said...

guna santan instant ko....ish2 malas nak perah la tu :p xpolah yg penting todap hehe

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL