"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Monday, November 24, 2008

RUMAH KENA PECAH MASUK

Lebih kurang pukul 11.30pm..sbb tensen kat line streamyk ni down gile2...dh 2hr camni..tkleh nk connect..so aku slow2 nk tdo laa...tetibe..dgr gedegang2bising2 kat atas bumbung rmh..memula igtkan rmh ora belakang ke..org btulkan rmh ke..apa hal lak malam2..tp cam byik dlm rmh aku je...g tgk dapur byi makin kuat...

tetiba dgr byi air menitik kuat...puas cari dlm toilet..tp tkde kesan air..dgr mkin dkt..rupa2nya dalam bilik cha...ohhh...atap bocor agknye..siap bukak lampu..dh penuh air satu bilik..sbb hujan lebat kat luar...buka je lampu tu..terus sepi byi2 bising td...uit..awat dh syp lak byi tadi..pelik jgk..boleh je aku tk terpikir pape..tp risaukan air je penuh bilik ank aku.



ni air yd dh penuh satu bilik..tp tk nmpk kan..cuma besen2 tu penuh la jgk...hujan lebat..


ni atap yg bocor..tp tk clear kot..air msuk ikt celah2 siling yg terbukak sikit tu..cpt2 aku call daddy..line celcom lak down ..eii tensen jer..call no digi daddy pon tk dpt..network bz..nk ngis dh ni...pstu call off baru dpt cakap dgn org off die...suh pgilkan daddy n call aku..urgent...
try lagi call daddy dapt lak...terus suh die balik..gtau atap bocor laa.air dh penuh..dlm 2minit je kot..kwn2 daddy dah terpacak dpn rmh..daddy jauh skit nk smpai...sampai je diorg amik tangga naik ats siling rmh...rupanya ada org nk pecah msuk rumah kami...
4keping atap di cabut tersusun elok je..tp tak la amik gmbo kan..tgh2 mlm2 lak tu..camno nk amik gmbo..tp kecut lak prut aku..bila daddy ckp ni bkn bocor atap..tp cubaan pecah rmh..tp bila org tu sdr yg ada org dlm rmh..diorg lari kot..dgr kot aku dok call2 daddy dlm bilik yg penuh air tu..kalo aku tau org tu nk pecah msuk..memg slow2 la kua dr rmh..n biarkandiorg msuk dlm rmh..leh la tangkap diorg...

ni pokok sebelah bilik cha yg menghubungkan ke bumbung rmh...memang dh hbes dahan di tarah dek kwn2 daddy semalm..wt keje tengah2 hujan..psni nk kena tebang dh pokok ni..jadi medium lak ke bumbung rmh aku..takut lak rase nk duk sesorg psni kalo daddy keje..tp camne..aduhhh...alhmdulillah aku slmt..dan smpt sedar awl2...
so pepagi ni setelkan ape yg patut..bersihkan bilik cha yg dh banjir..tilam dh basah..bear cha sume dh lenjun..
plan nk balik kg pg ni kene postpond la kot...line tenet la gile...huhh..
yg paling aku geram..ps wt report polis..janji nk dtg..tp sekor haram pon tk dtg..siot je..cmni ke polis wt keje nk jaga ketenteraman awamm.

14 comments:

μάγά said...

alhamdulillah.. nasib baik x jadi apa2...
tapi polis memang mcm tu if kes pecah rumah...
rumah family maya banyak kali kena.. but still x der tindakan...
thy all anggap benda tu 'nothing'..
mcm x penting jer...
kekadang geram sesangat...

apa pun... alhamdulillah.. x der pape jadi... tapi if biar pencuri tu masuk n nak perangkap ngn farah sorang jer... rasanya bahaya...

apa pun.. semoga lepas2 nie lebih berhati2 ye...

Anonymous said...

huii gerun lerr...itulah aku pun kalu mudin x dak rumah cuak semacam jer rasa..kalu tdo mesti bangung 2 3 kali cek rumah kot2..penah jugok sekali masa mudin outstesen ke sabah 2 minngu..2 minngu tu lah aku x tdo lena mlm2..asik2 terbangun je..1 mlm tu aku x sedap hati rasa..aku call member mudin pukul 3 pgi..dia dtg cek rumah..nasib baik x dak gapo2..ehhh pjg pulok aku berstory..kekekkeke..tp mu kena lebih hati2 la lepas nih..lo nih byk ore jahat x berperi kemanusiaan..

ryani said...

wei laa seb baik diorg x sempat masuk kalo x glemer habihla mommyotai masuk dlm paper front page lagiks..huhu...

tu la lenkali standby je hape2 utk pukul pencurik durjana tu...bagusla x tebang pokok tu..agaknye diorang aim rumah nor dh lama kot..diorg mesti tau daddy keje petronas...

azza_irah said...

hati2 yang..
mmg fobia bila jd skali..
smpai bila2 kita mmg akan beringat..
pengalaman lps smpai skrg ada dlm pala akak lagi..

Isdaniya said...

syukur.. nasib baik tak sempat..
mesti pencuri tu dah aim lama dah..
lepas ni.. kena lebih berwaspada.

eriey said...

sib baik farah kan..ku pom xtido smlm teringt kt mun..asik2 bgn..nk call takut mgganggu mun plop..mn tahu mun duk sibuk calling2..ku duk jauh xleh gi..pepom slmt dahh..aminn.

Anonymous said...

Syukur lah Farah,sume selamat, lepas ni kena lebih berhati2 la.. install la alarm kat umah tu...selamat sikit, tidur malam pun nyenyak. . skang ni alarm sistem pun dh murah dh..

Anonymous said...

farah,

Semoga farah & family sentiasa dilindungiNYA selalu.tk cr -sara-

Mama Danish said...

sori farah lily xsdar msg farah mlm td...pg td baru bace msg farah...trkjut sgt bace..nk kol awal pg td kalut nk siapkan danish...ati2 ye farah..risau lily kt farah..lilypn tkt gak kalu ngan danish je kt umah...yela kite xtau pe yg nk jdkan???so kite same2 ati2 ek

Anonymous said...

poen ko kene sedia kayu hoki ke benda2 yg boleh pukul penyangak tuh...siap2 letak kat setiap penjuru umah....(sya) aku plak yg takutttttt!!!

ibnumustafa said...

alhamdulillah.. yg pasti semuanya selamat.. mujolah anda bertindak pantas.. kalau dah tido tak sedo ape... nauzubillah.. hati2 di jalan raya.. opsss hati2 di dalam rumah.. pastikan pintu, tingkap, bumbung, lantai anda dikunci dan di 'mangga siam' kan.. semoga anda dan sekeluarga selamat... take care.. salam ukhwah..

Anonymous said...

syukur..ko & cha xde apa2..semua selamat...kna hati2 ler lps ni...act rmh aku pun prnah kena pecah masuk..habis kopak jendela rmh...(ms tu xde grill lg)..lps tu semua pintu,jendela ada grill...budak dadah masuk...ish...seram..

mommy otai said...

terima kasih pada sahabat dan blogger yg prihatin..phobia jgk..tp kene jgk lalui kan..insyaallah ALLAH lindungi mahklukNya

Anonymous said...

generic valium valium drug forum - valium online without rx

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL