"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Sunday, November 16, 2008

Fw: KLM: Office Memo - MC/Cuti Sakit

Perkara : CUTI SAKIT
Kepada : Semua Pekerja
Daripada : Pihak Pengurusan
Salinan : Semua Pembaca Memo Ini
 
Merujuk kepada perkara diatas, berikut adalah garis panduan terbaru berkenaan
pengambilan cuti sakit.
 
Setiap pekerja diperuntukkan 10 hari cuti sakit untuk setahun. Namun begitu
anda tidak boleh sewenang-wenangnya mengambil cuti sakit jika tak sakit.Itu
cari penyakit namanya. Sakit melebihi had akan ditolak dari cuti tahunan
walaupun anda betul-betul sakit. Cuti sakit tidak boleh dipindah milik atau
dibawa ke tahun seterusnya.
 
MC (Medical Certificate) atau Sijil Sakit perlu dilampirkan dengan borang
cuti. MC tulisan tangan tidak diterima. Jika berubat kampung, sila minta tok
bomoh atau pawang berkenaan mengeluarkan sijil sakit yang ditaip atau
dapatkan rawatan dari bomoh panel yang dilantik oleh kompeni.
 
Sakit hati, sakit jiwa serta jiwang, sakit kepala berdenyut-denyut dan sakit
sengal-sengal otot tidak dibenarkan cuti sakit. Borang cuti yang dikepilkan
pembalut panadol atau kotak ubat cap kaki tiga tidak akan dilayan.
 
Anda dikehendaki menalipon pejabat memaklumkan cuti sakit anda dan anda
tidak perlu bercakap dengan nada kasihan diikuti kesan khas suara serak-serak kering bersulam dengan batuk berkokol-kokol untuk membuktikan yang anda sakit. SMS juga dibolehkan jika anda tak mampu bersuara tetapi tidak digalakkan.
 
Sekian, harap maklum.
 
"BERAKIT-RAKIT KE HULU, BERENANG-RENANG KE TEPIAN,
BERCUTI SAKIT DAHULU,
HANTAR BORANG CUTI BERSAMA MC KEMUDIAN"
 
 
Yang Benar
Pihak Pengurusan

0 comments:

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL