"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Tuesday, November 11, 2008

JEJARI TUA


Tepat pukul 7pm november 09,2008...
bunyi telefon aku..daddy yg call...
daddy: siap n kemas2 sume barang..nk balik kg..
mommy: lahh..nk g mane lagi..baju balik dr kl pon tk hbes lagi basuh..
daddy: tok sakit tenat lahh...
mommy: ya allah..ye ke..okehh okehh..nnt kite cite..
kelam kabut aku kemas barang2 pape yg smpt aku campak..makeup aku dan ed sume..sume baling2 dalam bag tu..tk lupa baju chacha n pampers si kenit tuh...
alamak..cha tk mndi lagik..tgh best2 main bebear die...pujuk2 mndikan die..bg makan sume...ala kadar ikan goreng dgn sup tu la lagi...
then,mommy lak siap2...10min lepas tu daddy balik...kitorg cuba relak tp cam still kalut..leh ke cmtuh??kul 7.45 kot bertolak ke setiu...kul 9.30pm kami smpai..gegile daddy bawak kete cam ribut..kecut perut aku..nsb baik si kenit dh tdo kat belakang dgn bebear die tu..tk lupa bantal busyuk die..
naik rmh tok..tgk keadaan die yg memilukan..sedih sgt...sume yg ada tgh nangis2..ayat2 yasin kedengaran sini sana...aku hanya mampu melihat sekujur tubuh yg kering..tak mampu berkata2..tk kenal sesapa lagi..hanya mampu melihat...ya allah..kuatkanlah semangatku..
pertama kali aku tgk keadaan yg mcm ni...begini kah keadaannya...wallahualam...
pagi esok,tok di bawa ambulan ke hospital permaisuri..dah selamat masuk wad..tp keadaan stil camtu jgk...terpaksa ada 2org tuk jaga die..sebab tgn die tk hbes2 nk buang sume wayar oksigen..dan wayar air di tangan die...darah2 pon keluar sbb tok tk duduk diam...
kuatkanlah semangat2 ank2 tok utk menjaga tok di kala beliau berkeadaan begini...ameen...

0 comments:

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL