"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Sunday, November 16, 2008

Fw: KLM: FW: Kenapa main bola 45 minit..?

KENAPA 45 MINIT?

Kenapa masa perlawanan bolasepak adalah 45 minit, dan bukannya 30 minit ataupun 1 jam (utk separuh masa)?

Saintis sukan dan pemain-pemain veteran juga tidak dapat memberikan jawapan yang tepat. Di dalam kemusykilan tersebut, ada seseorang yang memberikan jawapan yang boleh diterima.

Dia menjawab...."Sebab mengapa bolasepak dimainkan dalam 45 minit ialah...Terdapat 2 pasukan di dalam setiap perlawanan dan ada 11 orang pemain di setiap pasukan . Setiap pemain mempunyai "2 BIJI BOLA" dan MEMBAWANYA SETIAP MASA semasa bermain didalam padang . Jadi, jumlah kesemua bola untuk kedua-dua pasukan ialah 44 BIJI BOLA. Terdapat sebiji bolasepak yang digunakan di dalam perlawanan. Oleh itu,jumlah keseluruhan ialah 45 minit.

> Persoalan terjawab !!!

Tetapi, kadang-kadang ada masa tambahan selama 2 minit...itu
adalah "BOLA referee"!

3 comments:

Anonymous said...

TIDAKKKKK....AKU TERTIPUUUUU....

Ambo said...

Hampehhh..kalau bola sepak wanita, kenapa 45 minit jugak ???

biskutliat said...

ooo sebab bola sepak wanita tu setiap wanita membawa toooot.. haha :'(

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL