"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Thursday, November 20, 2008

PAPRIK AYAM

Lewat sikit aku masak petang semalam..kul 5lbh baru nk masuk dapur...malas..tambah2 hujan aje kan...huks...perabiskan sayur dalam peti sume tu...jadiler paprik ayam...


resepi paprik ayam:

ayam dipotong kecil2
putik jagung
bunga kubis
carrot
tomato
bawang merah
bawang besar
garlic
halia skit
daun limau purut
sos tomato,cili n tiram
sedikit cili giling
garam,gula dan serbuk perasa

cara:
-tumiskan bwang merah dan garlic yg di tmbuk
-masukkan jgk halia yg di ketuk
-masukkan cili giling hingga naik bau
-masukkan ayam(atau boleh juga masukkan seafood)
-masukkan sos cili,tomato dan tiram
-masukkan garam,gula dan serbuk perasa
-msukkan sedikit air
-masukkan daun limau purut
-dh agak2 masak tu,masukkan semua sayur2 dan cili besar yg dipotong bulat td
-last masukkan tomato


bersama telur dadar rampai dan sambal belacan...

budak nih dh tk sabar2 dok mintak nasi...cha lapar la mommy...hari ni cha tk mkn nasi lagikan...
huhhh...sebenonye dh masuk kali ke3 die makan nasik...


6 comments:

biskutliat said...

peh.. leleh air idung tgk paprik mommy.. lama dah x makan neh

mommy otai said...

sila..sila...kotor ahh taro..neleh ayaq idung..

ryani said...

kyan slalu wat paprik buh serai baru la ngancam..huhu

mommy otai said...

huh..serai kawe mapuh ahh..tu tk letak..bengang siot...

ryani said...

lenkali buh baja...ni main tanam je
hahha..(iye ke org tnm serai buh abja? belasah ajelah..huahuahua)

ryani said...
This comment has been removed by the author.
 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL