"Ya Allah Ya Tuhanku.. ampunilah aku, rahmatilah aku, cukupkanlah aku, angkatkanlah darjatku, berikanlah aku petunjuk, afiatkanlah aku dan maafkanlah aku"

guestbook

Saturday, November 1, 2008

KATAK OH KATAK!!!

hye pembaca blog aku...

hari ni aku penat dok kemas rumah..mop lantai n setel baju2 n dapur tuh...
sebenarnya aku kegelian sbb ada katak dalam rumah aku semalam..satu rumah aku cuci n mop..aku layan blog smpai kul 12 tgh malam..pstu ym dgn eriy,lily dan jaws...tk sedar dh lewat rupanya...pstu layan perut makan nasi goreng..wahhhh saje je bagi lemak bertindan2 lagi..wakakkaakaaa.....
nk msuk dapur tu..tetibe aku dpt tangkap dgn mata aku bnda kecik melompat2 kat mesin basuh..adoi laaa..die masuk lagi..buat kali ke 2..dh la daddy tkde malam td..

cpt2 aku ambik penyapu lidi dan pukul katak ituu...memang mengena..tp die bergerak lagi skit2..aku ketuk lagi sekali..dgn kuat...trus diamm...
gmbar bawah ni die baru lepas kena ketuk dgn penyapu lidi laa....sepi tk bergerak dahh..
aku biarkan aje..sbb geli nk buang kat luar...

zoom in skit pic yg 2nd nih..penyek ke tak aku pon tk tau laa..tp tgk la badan die yg lembik2 dan berkilat tuu..mau meremang badan2 aku...adoiiiiii....aku hendap dkt skit..sbb nk tau die hidup ke tak..aku godek2 dgn penyapu nk tgk die lompat ke tak(even berdebar die naik ke muka aku)
tp tkde respond laa..confirm mati ni...hehe...berani jgk aku..otaiii..

pastu aku tglkan katak tu di situ..kat dapur..dalam keadaan bergolekk...
g tkr baju lain sebab berpeluh dok ketuk katak tdi...pstu g solat isya'..hehe
keluar je bilik..aku hendap tmpat katak mati tadi...TAPI DAH TKDE LAA....uwaaaaaaaaaaaaaaaaaa.....confirm tk mati lagi la tadi ni..takkan mak die dtg tlg kot..
melilau mata aku carik katak ni..karang tido same2 aku kang ke naya je...tlggggg....
carik2 tk sampai 2 min aku jumpe la si katak penyek ni kat meja makan..bergantung kat tiang meja makan..tgh siap2 nk terbang dgn gayanya ke tmpat lain..asik lompat2 aje..cuak jgk la aku..cpt2 g amik penyapu lidi again..n then..pelepapp!!pelapapp!!...tk puas lagi aku pelepapp lagi sekali....ermm terburaii akhirnye...wahhhhhh....inilah hasilnye..jeng jengggg......
baru otai...tapi dalam hati org tak tau ..aku nk nangis ni...
gambar kat bawah ni..katak bersemadi bersama lidi aku..yg confirm aku akn buang terus lepas ni..tk sanggup igt lagi saat2 kematiannya....uwaaaaaaaaaaaaaaaa.....


pengajaran ceritanya...jgn takut dgn apa saja di depan anda..sebab bila dalam situasi anda begini..apa saja yg mampu di capai n juz do it...hehe...i hope there's no frog in my house anymore..


TQ...







8 comments:

Mama Danish said...

ish...geli sgguh ore kalu ngan katak ngan cacing...haha gano dio bo trlpas masuk dale umah tu

Mama Danish said...

xsekola farah bo jd pembunuh yg hebat..pahni xpasal2 plok mak ngan ayah katak tu datang nk tuntut bela atas kematian anak diaorg..so beware!!!!

mommy otai said...

tak tau la lili...sbb belake rmh ado pokok pisang kot..ahaks..nk kato ado mok katok tkdok la dale rmh nih..ish ish

mommy otai said...

TEST TEST...WITOUT WORD VERIFICATION

Anonymous said...

resepi katak nak?

Anonymous said...

eh..katak ke tu?? mcm lipas jah aku tgk.haha!

Anonymous said...

waaa...mommy cha pembunuh!! huahuahua..tangkap dia!! sumbat dlm jel!!!

Anonymous said...

weh nak jgk hadiah misteri tu...hehehhe :P

 
Share

Mommy Otai | Desenvolvido por EMPORIUM DIGITAL